A szövet a bölcsőtől a koporsóig elkísér minket, nem csak felöltöztet és betakar, hanem szövetszálakból-rostokból épül minden élő szervezet, saját szöveteink, idegeink, ereink, izmaink. Orvosi műtétnél fel kell vágni a bőrünket, majd újra összevarrni, mint egy anyagot. A szál, mely mindannyiunk közös alkotóeleme új értelmet kap, attól függően hogy mely kezek érintik meg. Saját kezünkkel készített szövet gondolataink hordozója. A színeket az ember először a természetben fedezte fel, színlátásunk is maga a természet csodája. Érdekes játék a színek és arányok különféle ritmusának kialakítása. A ritmus (mint a szövetszál), minden életet áthat, és egy láncra fűz az univerzummal. Mikor táncot látunk, megfigyelhetjük hogy a láb és a kéz, a fej és a derék geometrikus vonalakban mozog, ívekben és háromszögekben, körökben és parabolákban. Ezek a geometrikus ábrák megfelelnek a zene geometriájának, és az arányok számokban mindig kifejezhetők. Az ember mikor táncol ugyanúgy számol, mint a madár mikor énekel és a növény amikor a világba beépített primordiális számrendet követve bizonyos arányokban növekszik. Hiszen a világ nem véletlen hanem értelmes és tudatos alkotás. A rend, még ha szigorúbb is, soha nem sérti az életet, mert nem a kényszer, hanem szabadság jegyében áll. A geometria megnyitja a létezés rendjének alapvető jelképeit. Mindennek ami szabatos, hatalma van a rendetlenség fölött. Jaj az időnek, amikor a rendetlenség erősebb mint a rend. A rend nem gépies, hanem táncszerű, ahogy a lélek mozgása sohasem gépies, hanem ritmikus. E ritmus jegyében áll a tél és a nyár, a jobb és a bal, a fent és a lent, a nappal és az éjszaka. Kipróbáltam mindenféle fajtájú, vastagságú, minőségű szálakat és különféle szövéstechnikát, hogy különböző felületeket nyerjek, melyeket szívesen megérintünk. Ha megérintek valamit, megismerem a dolog érdességét és finomságát, megtudom hőmérsékletét, hogy száraz-e vagy nedves, lüktető vagy csendes, enged-e az ujjnak, vagy védi a felülete. Milyen is valójában? Ha nem érintem meg, nem tudom. Ezért a szőttesek mellé a szokásos felirat helyett: „hozzányúlni tilos”, azt kellene írni: „hozzányúlni fontos”.
Galéria Tanfolyam Referenciák Kiállitás LinkekPublication: Les Nouvelles du Patchwork 2009 no.103 Szinfolt 2009 Dossier de presse du 1999 au 2008 Catalogues du 2000 au 2009
NyitólapTanulmányok: 1997-98 Nemzeti Gobelin Manufaktura, Párizs Kiállitások: 2018 Artapestry 5 - Art Centre Silkeborg Bad (Danmark) 2017 Vibration textiles - Galerie Montparnasse Paris (France) 2016 Triennial of Tapestry - Lodz (Pologne) 2015 Fiber Art Fever -Manufacture Roubaix (France) 2014 L'Aiguille en Fête - Parc des expositions, Paris (France) 2013 Mairie de Penne-D'Agenais (France) 2012 Fiber art - Janina Monkute M. Museum, Kedainiai (Lithuania) 2011 Web of Europe - Musées Royaux d'Art, Brussels (Belgique) 2010 Enchanted Pathways Santa Fe, New Mexico, (USA) 2009 Chapelle des Pénitents, Aniane (France) 2008 Triennale de la Tapisserie de Tournai (Belgique) 2007 Centre d'Exposition Baie-Saint-Paul, Québec (Canada) 2006 Textilmuseum, ST. Gallen (Suisse) 2005 Mini textile Triennal, Angers (France) 2004 Galerie des Caves, Château-Thierry (France) 2003 Tapisserie Triennale, Szombathely (Hongrie) 2002 Galerie Perrin, Aubusson (France) 2001 Karpit 1 - Musée de Beaux Arts, Budapest (Hongrie) 2000 Salon d'Automne, Paris (France) 1999 Ministere des Finances, Paris (France) 1998 Miniartextil, Como (Italie) Kollekciók : 2018 Prix Bohin - Artextures 10 2013 Noirs Blancs - Prix d'Art et Histoire 2011 Acquisitions d'une œuvre par la Lycée Monplaisire de Valence 2009 Artextures 2009 - prix France Patchwork Couleur d'un pays prix France Patchwork 2008 Acquisitions de deux œuvres par la Sous-Préfecture d'Aubusson 2007 Acquisitions d'une œuvre par la Musée Jean Lurçat d'Angers
Elérhetőség Vendégkönyv