A szövet a bölcsőtől a koporsóig elkísér minket, nem csak felöltöztet és betakar, hanem szövetszálakból-rostokból épül minden élő szervezet, saját szöveteink, idegeink, ereink, izmaink. Orvosi műtétnél fel kell vágni a bőrünket, majd újra összevarrni, mint egy anyagot. A szál, mely mindannyiunk közös alkotóeleme új értelmet kap, attól függően hogy mely kezek érintik meg. Saját kezünkkel készített szövet gondolataink hordozója. A színeket az ember először a természetben fedezte fel, színlátásunk is maga a természet csodája. Érdekes játék a színek és arányok különféle ritmusának kialakítása. A ritmus (mint a szövetszál), minden életet áthat, és egy láncra fűz az univerzummal. Mikor táncot látunk, megfigyelhetjük hogy a láb és a kéz, a fej és a derék geometrikus vonalakban mozog, ívekben és háromszögekben, körökben és parabolákban. Ezek a geometrikus ábrák megfelelnek a zene geometriájának, és az arányok számokban mindig kifejezhetők. Az ember mikor táncol ugyanúgy számol, mint a madár mikor énekel és a növény amikor a világba beépített primordiális számrendet követve bizonyos arányokban növekszik. Hiszen a világ nem véletlen hanem értelmes és tudatos alkotás. A rend, még ha szigorúbb is, soha nem sérti az életet, mert nem a kényszer, hanem szabadság jegyében áll. A geometria megnyitja a létezés rendjének alapvető jelképeit. Mindennek ami szabatos, hatalma van a rendetlenség fölött. Jaj az időnek, amikor a rendetlenség erősebb mint a rend. A rend nem gépies, hanem táncszerű, ahogy a lélek mozgása sohasem gépies, hanem ritmikus. E ritmus jegyében áll a tél és a nyár, a jobb és a bal, a fent és a lent, a nappal és az éjszaka. Kipróbáltam mindenféle fajtájú, vastagságú, minőségű szálakat és különféle szövéstechnikát, hogy különböző felületeket nyerjek, melyeket szívesen megérintünk. Ha megérintek valamit, megismerem a dolog érdességét és finomságát, megtudom hőmérsékletét, hogy száraz-e vagy nedves, lüktető vagy csendes, enged-e az ujjnak, vagy védi a felülete. Milyen is valójában? Ha nem érintem meg, nem tudom. Ezért a szőttesek mellé a szokásos felirat helyett: „hozzányúlni tilos”, azt kellene írni: „hozzányúlni fontos”.
Galéria Vendégkönyv Tanfolyam E-mail Referenciák Kiállitás LinkekPublication: Les Nouvelles du Patchwork 2009 no.103 Szinfolt 2009 Dossier de presse du 1999 au 2008 Catalogues du 2000 au 2009
NyitólapTanulmányok: 1997-98 Nemzeti Gobelin Manufaktura, Párizs Kiállitások: 2015 32 artistes, le fil, le rouge, La Manufacture de Roubaix (59) 2014 L'Aiguille en Fête, Parc des expositions, Paris (France) 2013 De fil en fil en pays de Chabeuil, Chateaudouble (France) 2012 Fiber art from Asia and Europe, Janina Monkute Marks Museum, Kedainiai (Lithuania) 2011 Kiràlyi Müvészeti és Történeti Mùzeum, Brüsszel (Belgium) 2010 William and Joseph Gallery, Santa Fe, New Mexico, (USA) 2009 Artextures, Ste-Marie-aux-Mines (France) 2008 Teco Plaza, Art Gallery - Tampa, Florida (USA) 2007 Centre d'Exposition Baie-Saint-Paul ( Kanada) 2006 Textilmúzeum, ST. Gallen (Svájc) 2005 Mini textil Triennálé, Angers (Fr) 2004 Pince Galéria, Château-Thierry (Fr) 2003 Kárpit Triennálé, Szombathely 2002 Perrin Galéria, Aubusson (Fr) 2001 Szépművészeti Múzeum, Budapest 2000 Őszi Szalon, Párizs (Fr) 1999 Gazdaságügyi Minisztérium, Párizs (Fr) 1998 Miniartextil, Como (Olaszország) Kollekciók : 2013 Noirs Blancs - prix Art et Histoire 2011 Acquisitions d'une oeuvre par la Lycée Monplaisire de Valence 2009 Exposition Artextures : Prix France Patchwork Exposition Couleurs d'un Pays : Prix France Patchwork 2008 Vàrosi tanàcs, Aubusson (Fr) 2007 Jean Lurçat kortárs kárpit múzeum, Angers (Fr) Magángyűjtemények Franciaországban és Magyarországon